Who Cares Vebego Zorgservice

Who Cares? Een prikkelend onderzoek naar visie en vooruitgang in de zorg

Lees nu de verdiepende en vernieuwende beschouwingen waarin bekende koplopers uit de zorg aan het woord komen.

Who Cares?
Catherina Ziekenhuis

'Kom je op bezoek'

In 1943 begon grondlegger Ton Goedmakers een familiebedrijf wat het latere Vebego zou worden. Toen zijn zoon jaren later aansloot, was een van zijn eerste klanten het Catharinaziekenhuis in Eindhoven. Dus als hij toevallig een paar van de daar werkzame medewerkers spreekt tijdens een passessie van de nieuwe kledinglijn Vebego Zorgservice, ontstaat er gelijk een warm gesprek. Wendy: “We waren uitgenodigd om de nieuwe bedrijfskleding te passen. Toevallig waren drie heren Goedmakers aanwezig in Den Bosch. De huidige CEO Ton, zijn vader Ton sr. en zijn oom Ronald. We raakten in gesprek en Ton sr. vertelde dat zijn eerste klant ooit het Catharinaziekenhuis was. Daar werken wij! Dus gekscherend nodigde ik hen uit voor een kop koffie bij ons. En dat wilde hij wel!”

Het bezoek

Op de afgesproken datum zorgde het schoonmaakteam van het Catharineziekenhuis voor een warme ontvangst. Onder het genot van een kopje koffie en een Brabants worstenbroodje werd nader kennis gemaakt. De heren Goedmakers vertelden over het ontstaan van Vebego en de visie van de familie op de bedrijfsvoering.  

Zorgservice

Het bezoek kreeg een presentatie van de werkzaamheden in het Catharinaziekenhuis. Er wordt veel aan extra taken naast de schoonmaak gedaan en dit is ook contractueel vastgelegd. Assistent Teamleider Sula: “We brengen patiënten op een fijne manier van hun kamer naar de OK en weer terug. Ook zorgen we dat de spullen van de patiënt op de juiste plek komen te liggen.” Op de afdeling oncologie worden bedden opgemaakt, stoelen gedesinfecteerd en koffie en eten uitgedeeld. De servicemedewerkers meten temperatuur op, bestellen wasgoed, controleren medicijnen op datum en houdbaarheid, maken prikbakjes gereed en zorgen dat de juiste spullen klaarliggen. Sula: “Per dag besteden we twee tot drie uur aan servicetaken. Daarnaast valt ook specialistische schoonmaak onder het takenpakket. Het schoonmaken van een couveuse kost bijvoorbeeld anderhalf tot twee uur!” Afsluitend merken de dames op dat er tijdens het werk altijd ruimte is om een praatje te maken met de patiënten: “We houden in de gaten of ze comfortabel zijn. Ziek zijn is niet leuk en wat aandacht maakt het vaak wat minder erg.” 

 

Als afscheidscadeautje ontving het team het boek “Limburgs Sjaverele” met uiteraard een handtekening van Ton Goedmakers sr. Wendy: “Het was een geweldige dag. Great work!” 

Vebego Zorgservice Catherina Bezoek 3
Vebego Zorgservice Catherina Bezoek 1
Vebego Zorgservice Catherina Bezoek 2
Vebego Zorgservice Catherina Bezoek 4

Meer nieuws

Vebego Zorgschoon
Organisatie, Innovatieve dienstverlening, Servicebundels

ZorgSchoon: unieke hygiëne-oplossing voor de zorgsector

22-09-2025
1 min.
ZorgSchoon: unieke hygiëne-oplossing voor de zorgsector
Vebego Zorgservice Schoonmaakzwaartematrix Teaser
Innovatieve dienstverlening, ZorgSchoon

De juiste inzet op de juiste plek: hoe Vebego Zorgservice maatwerk levert

05-09-2025
2 min.
De juiste inzet op de juiste plek: hoe Vebego Zorgservice maatwerk levert
Vebego Zorgveilig
Organisatie, Servicebundels, ZorgVeilig

ZorgVeilig: grip op hygiëne en infectiepreventie

02-09-2025
2 min.
ZorgVeilig: grip op hygiëne en infectiepreventie