Vebego Cruciale Schakels (3)

Maak kennis met de cruciale schakels van Vebego Cleaning Services

Vebego Cleaning Services gelooft in meedoen mogelijk maken. Mensen vertrouwen geven. Want als ze dat vertrouwen voelen, krijg je iets bijzonders terug. Onze schoonmakers zijn de cruciale schakels die ervoor zorgen dat we altijd de hoogste standaard van schoon kunnen garanderen. Ontdek de kracht van onze cruciale schakels.

Lees meer
VEBEGO Kantoor Schoonmaken 5

Van gevoel naar data inzicht: Vebego’s schoonbeleving

Geur, kleur, licht en de staat van een ruimte bepalen hoe medewerkers zich voelen — veilig, prettig en gemotiveerd. Met onze tool meten we die schoonbeleving in jouw pand. Zo krijgen we inzicht in wat werkt en wat beter kan. Het resultaat? Een gerichte aanpak om het welzijn én de productiviteit op de werkvloer te verbeteren. En dat allemaal strak visueel weergegeven in één dashboard.

Belang van de schoonbeleving

De manier waarop een ruimte aanvoelt — schoon, fris, veilig — heeft directe invloed op het welzijn van medewerkers. Als deze aspecten kloppen, voelen mensen zich prettiger op hun werkplek. Ze zijn productiever, betrokken en voelen zich veiliger. Wordt een ruimte daarentegen als rommelig, muf of onprettig ervaren, dan heeft dat juist een negatief effect — zelfs als die objectief schoon is.

 

Kortom: een goede schoonbeleving is geen luxe, maar een noodzakelijke voorwaarde voor een gezonde, positieve werkomgeving.

 

Schoonbeleving biedt zowel klanten als medewerkers tastbare voordelen:

  • Voor klanten: Inzicht in hoe schoon hun omgeving écht wordt ervaren, niet alleen hoe schoon het objectief is. Dit helpt bij het verbeteren van klanttevredenheid, welzijn van personeel en het imago van de organisatie 
  • Voor medewerkers: Het geeft schoonmaakteams erkenning en concrete feedback. Ze voelen zich meer betrokken en gewaardeerd, wat bijdraagt aan motivatie en werkplezier 
  • Voor pandgebruikers: Zij kunnen daadwerkelijk invloed uitoefenen op factoren die hun werkomgeving beïnvloeden. En let wel: als jij dat smerige bakkie pleur uit die automaat kan omtoveren tot een gedegen bak door enkel en alleen jouw mening te delen. Zou je dat dan niet doen? 
Wat maakt de tool uniek t.o.v. alternatieven?

De meeste traditionele metingen (zoals VSR) focussen op objectieve technische kwaliteit. Deze tool meet juist de subjectieve schoonbeleving. Dat is waardevol omdat hoe schoon voelt belangrijker is dan hoe schoon is voor de meeste gebruikers.        

 

Onze tool is gebaseerd op een wetenschappelijk onderbouwd model in samenwerking met de WUR (Wageningen University & Research). Het past een holistische benadering toe waarbij het de verbinding legt, maar ook het onderscheid maakt tussen drie beïnvloedingsdomeinen: klant, schoonmaker en schoonmaakpartij.

Door de vertaling te maken van subjectieve beleving naar meetbare inzichten helpt het model om problemen bespreekbaar te maken op basis van data. Waardoor een constructieve samenwerking tussen klant en schoonmaakteam wordt versterkt.

Hoe werkt de tool?

Onze tool is een app die een digitale vragenlijst genereert voor jouw gebouwgebruikers, verspreid via een QR-code of link. 

Op basis van jullie wensen bepalen we:
✅ Welke ruimtes we meten (bijv. toiletten, looproutes of het hele pand)
✅ Hoeveel vragen per respondent worden gesteld 
✅ Hoeveel ingevulde surveys we willen verzamelen

 

De resultaten worden automatisch verwerkt in een dashboard dat real-time inzicht geeft in trends, aandachtspunten en verbeterkansen. Zodra we voldoende respons hebben verzameld (meestal binnen 1 à 2 maanden), analyseren we de data en maken een rapport. Hierin vind je concreet:
•    Inzichten in de beleving per ruimte.
•    Waar kansen liggen voor verbetering.
•    Een concreet plan van aanpak met mogelijke interventies.

 

Belangrijk: 
Elke respondent krijgt slechts een paar vragen. Invullen kost dus slechts enkele seconden — ideaal om even tussendoor te doen, bijvoorbeeld bij het pakken van een kop koffie. 
Tegelijk zorgt de tool ervoor dat over alle 24 factoren data wordt verzameld. De vragen worden namelijk slim verdeeld onder de respondenten, zodat we uiteindelijk het totaalbeeld krijgen.

Schoonbelevingsdashboard

Een glimp van het schoonbelevingsdashboard

Geinteresseerd?

We vragen van jou als klant eigenlijk weinig. Het enige wat we vragen is dat je (indien nodig) intern een kort bericht uitstuurt om medewerkers te stimuleren aan de de survey mee te doen. De rest regelen wij.

Ben je nu geïnteresseerd in de invloed van jouw pand op jouw medewerkers? Neem contact op met je operationeel manager.

Meer nieuws

Babbler In Praktijk
Onze mensen, werken bij vebego

Altijd in contact met Babbler

2 min.
Altijd in contact met Babbler
Milou6
Onze mensen, werken bij vebego

Dit is Milou, medeverantwoordelijk voor een schone Zuidas

3 min.
Dit is Milou, medeverantwoordelijk voor een schone Zuidas
Babbler In Praktijk
Onze mensen, werken bij vebego

Altijd in contact met Babbler

06-03-2025
2 min.
Altijd in contact met Babbler
Milou6
Onze mensen, werken bij vebego

Dit is Milou, medeverantwoordelijk voor een schone Zuidas

20-01-2025
3 min.
Dit is Milou, medeverantwoordelijk voor een schone Zuidas
Larice Pereira (12)
Onze mensen, werken bij vebego, Kantoor schoonmaak

Dit is Lárice, medeverantwoordelijk voor een schoon Rotterdam

23-06-2025
3 min.
Dit is Lárice, medeverantwoordelijk voor een schoon Rotterdam