Vebego Cruciale Schakels (3)

Maak kennis met de cruciale schakels van Vebego Cleaning Services

Vebego Cleaning Services gelooft in meedoen mogelijk maken. Mensen vertrouwen geven. Want als ze dat vertrouwen voelen, krijg je iets bijzonders terug. Onze schoonmakers zijn de cruciale schakels die ervoor zorgen dat we altijd de hoogste standaard van schoon kunnen garanderen. Ontdek de kracht van onze cruciale schakels.

Lees meer
Rutger Joosting Bunk Main Pic

De geheimen van het beste glas- en gevelonderhoud ; deel 1: transparantie vanaf de offerte

Met twaalf jaar operationele- en twee jaar saleservaring, is Vebego’s Rutger Joosting Bunk dé expert in glas- en gevelreiniging. Dat zit ‘m niet alleen in de beste technieken en materialen, maar vooral ook in zijn kenmerkende transparantie. En die transparantie neemt hij serieus: in deze blog-serie vertelt hij je alle geheimen van het beste glas- en gevelonderhoud.  

Optimale transparantie is het doel van een goede glazenwasser. Voor Rutger begint dat al bij de offertes die hij maakt: “In onze branche zijn de offertes vaak behoorlijk algemeen: dit gaan we doen, zoveel kost het. Er wordt meestal weinig informatie gegeven, terwijl de meeste klanten zelf natuurlijk weinig inhoudelijke kennis hebben van het vak. Dit geeft ruimte aan de potentiële dienstverlener om het contract zo voordelig mogelijk voor zichzelf in de richten. Ik hou daar niet van. Daarom zijn onze offertes altijd zo gedetailleerd mogelijk: dit gaan we doen, zo lang duurt dat, dit zijn de materialen, dit is de meest efficiënte volgorde van de werkzaamheden, en ga zo maar door. Daarbovenop nummeren we alle objecten binnen de scope, zodat we 100% zeker over hetzelfde object praten en er geen onduidelijkheid ontstaat."

 

‘Ons beeldbestek biedt klanten houvast’ 

Rutger Joosting Bunk (6)

Al het glas- en gevelonderhoud in beeld

“Maar wat onze offertes nóg uitzonderlijker maakt, is ons beeldbestek. We maken zo veel mogelijk foto’s, en bij complexe opdrachten zelfs uitgebreide 3D-modellen, zodat we echt alle aspecten mee kunnen nemen in onze berekening. Denk hierbij niet alleen aan materialen en bereikbaarheid, maar ook aan windrichting en omlijsting. Dat mes snijdt aan twee kanten: de uitvragende partij kent namelijk lang niet altijd alle panden goed, dat is heel normaal. De mensen die de aanbesteding doen of de offerte beoordelen, zijn niet automatisch bekend met alle panden van het bedrijf, laat staan met elk hoekje of elk raam. Met ons beeldbestek snappen ze direct over welk gebouw en welk materiaal het gaat. En voor onszelf is het ook fijn: het beeldbestek gaat zodra we de opdracht krijgen namelijk direct naar onze glazenwassers. Die weten dan ook tot in detail wat ze moeten doen, waar, hoe, en in welke volgorde. Win-win. Het kost wat extra werk, wat wel ooit jammer is als je een opdracht niet krijgt, maar in de praktijk is het ’t absoluut waard. En de klant ervaart het als heel prettig. Het biedt houvast.” 

Adviserend in glas- en gevelonderhoud

De adviserende rol die Vebego aanneemt in glas- en gevelreiniging, begint al tijdens de aanbesteding. “In zo’n traject kun je natuurlijk al goed laten zien wat je in huis hebt. We adviseren daarin al hoe je de uitdaging het best kan aanpakken – én waarom. En bijvoorbeeld in de frequentie van het meerjarig onderhoud en de kosten daarvan. Gewoon transparant, over alles. Dat helpt ook bij de goede relatie die je uiteindelijk graag met die klant wil opbouwen.” 

 

‘Wij zien dingen die de klant zelf niet kan zien’ 

Gevel Glas & Gevel VCS (1)
Glasbewassing Glas & Gevel VCS (3)
Gevel Glas & Gevel VCS (3)
Gevel Glas & Gevel VCS (2)
Gevel Glas & Gevel VCS (4)
Gevel Glas & Gevel VCS (7)

Een quickscan van het bedrijfspand

“Nog een uniek onderdeel in ons aanbod is de quickscan. We hebben onze voormannen opgeleid om die uit te voeren. De quickscan is een heel effectieve manier om proactief te zijn richting de klant. Het is een applicatie die we gebruiken om bepaalde elementen van de gevels in kaart te brengen. Dan gaat het met name over de elementen waar afwijkingen of bepaalde vervuiling op zit, maar het is breder dan dat. We brengen bijvoorbeeld ook kapotte voegen of loszittende rubbers bij ramen in kaart, die voor lekkage kunnen zorgen. Dat kun je vaak niet zien van binnen of vanaf de grond. Maar wij gaan natuurlijk langs die gevels en ramen af, dus wij zien dingen die de klant zelf niet kan zien. Het gebeurt wel eens, bijvoorbeeld tijdens de covid-periode, dat zulk onderhoud wordt uitgesteld. Na een tijdje zorgt dat voor schade. Je hebt dan inderdaad bespaard op een stukje onderhoud, maar hebt veel grotere uitschieters in je exploitatie. Wij fotograferen de dingen die we tegenkomen en leggen al die informatie vast in een document. Het is iets dat we in principe natuurlijk niet hoeven te doen, maar zo denken we echt met onze klanten mee. Het zorgt voor een level van proactiviteit dat ons uniek maakt.” 

Ook vrijblijvend een quickscan van jouw pand? Rutger regelt het voor je! 

 

Benieuwd naar de operationele tips van onze expert? Lees dan hier deel 2: De hoogste kwaliteit voor de beste klantbeleving 

Meer blogs

Glas En Gevelmanagement 1

Alles over gevel impregneren: wat is het en wat zijn de voordelen voor jouw pand?

20-02-2025
4 min.
Alles over gevel impregneren: wat is het en wat zijn de voordelen voor jouw pand?
VEBEGO Gevelinspectie (3)

Telescopische glasbewassing: de oplossing voor glasbewassing op hoogte zonder hoogwerker

24-02-2025
3 min.
Telescopische glasbewassing: de oplossing voor glasbewassing op hoogte zonder hoogwerker
Rutger Joosting Bunk (6)

De geheimen van het beste glas- en gevelonderhoud ; deel 2: De hoogste kwaliteit voor de beste klantbeleving

11-07-2025
5 min.
De geheimen van het beste glas- en gevelonderhoud ; deel 2: De hoogste kwaliteit voor de beste klantbeleving