
De geheimen van het beste glas- en gevelonderhoud ; deel 3: Het beste team: iedereen gelijk
Met twaalf jaar operationele- en twee jaar saleservaring, is Vebego’s Rutger Joosting Bunk dé expert in glas- en gevelreiniging. Dat zit ‘m niet alleen in de beste technieken en materialen, maar vooral ook in zijn kenmerkende transparantie. En die transparantie neemt hij serieus: in deze blog-serie vertelt hij je alle geheimen van het beste glas- en gevelonderhoud.
“Ik hou ervan om echt met de klant mee te denken en in te spelen op zijn of haar klantbehoeften,” vertelt Rutger. “Uiteindelijk draait ons werk om beleving, een schone omgeving. Dus om de ervaring van de mens.”
‘Onze mensen hebben verstand van zaken, geloven in elkaar, en behandelen elkaar gelijkwaardig’

Glazenwassen is mensenwerk
“En dat menselijke, dat zit in eerste plaats in onze eigen bedrijfsvoering. Ik ben echt trots op onze bevlogen medewerkers: ze hebben verstand van zaken, geloven in elkaar, en behandelen elkaar gelijkwaardig. Je kan ’t iedereen vragen binnen onze organisatie, we zeggen het niet alleen – we zijn het écht. Hoe wij het zien: een rayonmanager staat niet boven je, die faciliteert de glazenwassers. Hij of zij ondersteunt, is goed in brandjes blussen, dingen regelen, telefoontjes plegen. Dat is niet meer of beter dan iemand die goed is in prachtig glazenwassen. We hebben elkaar nodig en we zijn gelijk. Zo zit het.”
Die kenmerkende, nuchtere aanpak geeft uiteindelijk ook het beste resultaat voor de klant, legt Rutger uit: “Als de juiste mensen op de juiste plek staan, goed zijn in wat ze doen, en blij zijn met hun baan, dan lever je het allerbeste resultaat.”
‘Dat samen doen, dat is het Vebego-gevoel’
Het Vebego-gevoel
“Dat samen doen, dat is voor mij echt het Vebego-gevoel. Luisteren naar ambities, ook handgeschreven briefjes lezen van iemand die niet kan typen omdat de informatie erop net zo waardevol is als een prachtig en foutloos document. Elkaar meenemen – échte betrokkenheid. Dat is echt Vebego.